Måndagskväll

Zup?

Jag sitter just nu vid min dator och tänkte skriva av mig lite. Kom hem efter träningen, åt mat (pommes/chicken nuggets), installerade mitt virusskydd (på datorn alltså, har så vitt jag vet inga könssjukdomar), och nu sitter jag här.

Kollade på film med pappa en stund tills han somnade, som han alltid gör. Först börjar vi se på teve, och visst är han inledningsvis engagerad och fäller en och annan kommentar om det vi ser på. Men sedan avtar det och ersätts av tystnad som i sin tur ersätts av djupa snarkningar. Ibland kan jag sitta och kolla, säga något om det vi ser på för att sedan vända mig om och inse att han är någon annanstans bortom vår värld (alltså att han sover). Han är som en liten bebis som somnar då och då lite här och var.


Skum pinn-kines.

När jag och Devran var på väg hem idag klev en pinn-kines på vagnen. Men vad hade han i handen? En mönstrad dildo med lång räckvidd eller bara en lång pinne? Det måste nog vara en lång pinne, tänkte jag. Men vem fan tar med sig en sådan när man åker spårvagn? Kineser är ju besatta av allt möjligt så jag antog att han trodde att han var Donatello från Ninja Turtles.


Teenage Mutant Ninja Turtles; DONATELLO!

Det visade sig att det var mat han hade i handen. Detta fick vi reda på då han frågade en alkoholist om han vågade prova på färsk bambuskott. Det ville han inte, men jag blev jävligt sugen på kinamat. Det var länge sedan senast.

Nu visas melodifestivalen på teve i repris. Skall lägga mig i sängen, sätta teven på timer och somna till schlagerdängorna som fyllde mina öron med musik i lördags.


Godnatt
Nahli Lenög


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0