Jack och Rose

Igår hade vi match och fick pisk med 2-0. Jesper "JB" Brandt bjöd på show från sin ovana vänsterbacksposition. Är han Romas framtida Riise? Tveek faktiskt! Men han var bra, min grusbroder. Han gjorde mig stolt av två anledningar när han skrek "Fan vad billig du är!" åt domaren efter att ha fått en frispark emot sig. Den första anledningen är att det är jag som lärt honom det uttrycket och att han använde det mitt på plan framför så mycket folk (tvek) kändes riktigt stort. Den andra är för att jag helt enkelt höll med honom om att domaren såg grus. Han dömde bort mitt mål. Spik billig!


Jesper för ett år sedan. Förskräckligt smala Kenya vader..



Så här ser han ut när han tuffar sig.


Jesper i toppform! Tyvärr, än idag vad-lös.
.




Efter en snabb dusch väntade ett fint sällskap människor i bilen på mig. Ricardo och två alkoholiserade anonyma damer. Min första tanke var "Driver dom eller?", tätt efterföljd av min andra tanke "WTF!? Drunk på en Söndag?". Det visade sig bli en väldigt trevlig, mysig och minst sagt intressant kväll. Vi åkte först och lade kebab i våra kroppar, för att sedan köra ned till eriksberg och promenera vid hamnen.

Väl nere vid hamnen kom vi fram till Ostindiefararen Götheborg. Den låg vackert i dvala, naken och exposed utan sitt stora fina segel. Det var mörkt, tyst och övergivet. Passionerad som jag är, fylldes jag av en underlig ändock fin känsla av mystik kring platsen. Inte helt opassande visade sig den mörkögda tjejen vara en spåkvinna. Vi satte oss alla ned på den kalla, hårda asfalten. Jag ställde en fråga och fick svaret "Ja". Deså!


Ostindiefararen Götheborg. Tänk dig denna, övergiven, naken och fastbunden i Göteborgs fastland en kylig Februarikväll. Jag kände att den tilltalade mig, att den bad mig ta över rodret och frälsa havet med min existens.


Kung Leonardo Di Caprio (Jag) och Kate Winslet (Blågrönögda damen). Vackert!

Fick även ta mig an den tunga rollen som Jack (Leonardo Di Caprio) i den vackraste och kändaste scenen från Titanic. Den blågrönögda damen var min Rose. Hon var ju lite drunk men försökte bortse från det och bara känna romantiken som osade i luften. Fan vilken romantiker jag är!

Kvällen avslutades i min lya med varm te (Hade tyvärr slut på socker, snyft..), svag belysning och fler spådomar. BS (Bullshit), tänker ni men jag tror faktiskt på sådant. Ända sedan i somras då jag var i Turkiet och blev spådd av en kvinna som visste att jag nyligen brutit benet, att mina föräldrar var skilda, att jag har en halvlillebror och att jag nu tänker avsluta detta blogginlägget.



Over N' Out
Ilhan "Di Caprio" Gönel

Kommentarer
Postat av: R*99

Galen kväll ;)

2010-03-09 @ 00:23:34
Postat av: Ezana

Mycket på en kväll? Eller vad säger du, Mr Romeo?

2010-03-09 @ 00:43:43
Postat av: Anonym

Du skriver bra o e riktigt romantisk!!

2010-03-09 @ 11:55:57
Postat av: Serdar

Fan vad upptagen du var då;) tror du glömde lite fakta om våran match också:-o

2010-03-09 @ 13:11:38
Postat av: uffe & nas

FYFAN va de inte var brudar inblandad!! klarovic

2010-03-09 @ 13:52:10
Postat av: Ilhan

Ha ha Serdar aa du nätade!!



Ha ha klaroVIC att det var bebes <3

2010-03-09 @ 14:58:33
URL: http://ilhanwtf.blogg.se/
Postat av: Urfadern

HAn jesper är riktigt billig! Hans vader är som tandpetare vafan!/ Urfadern

2010-03-12 @ 18:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0