8 års väntan äntligen över

Tja!

Nu är jag hemma efter en historisk kväll på jobbet (fotbollsplanen). När jag stegade in i omklädningsrummet såg jag den hänga där, helt orörd och fläckfri. Den bara väntade på att få bli tagen av mig, hårt och bestämt. Det var en förening full av kärlek och lycka.

Vad jag talar om är min matchtröja. Jag har sedan ung ålder älskat nummer 26. Men lagen jag har spelat i (IF Warta och IFK Göteborg) har aldrig haft matchtröjan med det numret, förrän idag.

Jag föll för nummer 26 för att en känd turkisk spelare vid namn Ilhan Mansiz spelade i mitt turkiska favoritlag Besiktas såväl som i det turkiska landslaget. Han var helt grym och hade samma namn som mig, vilket jag såg jag som ett tecken. Jag var och är fortfarande wanna-be honom.


Så vackert.

Denne Ilhan Mansiz gjorde en väldigt speciell fint i VM-semifinalen 2002 mot Brasiliens Roberto Carlos. Den har jag tränat på då och då ända sedan jag såg den. Idag gjorde jag den för första gången på match. Sagolikt nog satt den perfekt.

Alltså fick jag till slut mitt älskade nummer och gjorde för första gången på åtta år konstnumret som jag så länge övat på. Hur meant-to-be är inte det?

Här har ni den:


Magiskt..


Ilhan Gönel #26


Mvh
Ilhan "Mansiz" Gönel #26

Kommentarer
Postat av: hilal

omg är du besiktasli?

EN BUYUK BESIKTAS, BASKA BUYUK YOK!

2010-03-24 @ 23:08:54
URL: http://hilals.blogg.se/
Postat av: Ilhan

Det är klart jag gör!

2010-03-25 @ 14:44:43
URL: http://ilhanwtf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0