Fredag

Du kommer in genom dörren till ljudet av ett pling. Hastigt ser du dig omkring för att sekunden senare fylla dina lungor med luft. "Skall jag verkligen göra det här?", frågar du dig själv. Något ögonblick senare når det dig, den allra ljuvligaste av dofter. Förgäves försöker du avvärja ett leende. Du ser dig oroligt omkring för att försäkra dig om att ingen såg ditt fåniga flin. Snabbt därefter lyfter du blicken och börjar läsa. Efter några sekunder undrar du för dig själv varför du ens läser när du redan bestämt dig. En kort konversation därefter med mannen som står någon meter ifrån dig sätter du dig och väntar otåligt, lika ivrig som ett barn är på att få öppna sina julklappar. Ett toalettbesök senare hojtar samma man till igen. Du rycker till i hela kroppen och reser dig kvickt. "Vad vill du ha för sås på pizzan?", frågar han.




Visst älskar vi alla snabbmat? Att bara kunna ta sin hundring och springa ned till närmsta pizzeria är underbart. Jag tror att jag personligen gör detta alldeles för ofta, men det spelar ingen roll. Njutningen man får av den inledande tuggan som bara tar över din hjärna och dina känslor på ett underbart sätt gör att det är värt det. Ångesten efteråt glömmer man!

Och ja, ni gissade rätt. Nu skall jag ned till pizzerian.

Kommentarer
Postat av: Derulo

Ille du e för tung

2010-02-26 @ 21:39:31
Postat av: Hasan

brooooor ska också äta pizza

2010-02-26 @ 23:59:42
Postat av: Ilhan

Taaaaaaack

2010-03-01 @ 23:54:17
Postat av: Anonym

2010-03-02 @ 23:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0