Man får fuska i kärlek.

Älskar
Älskar inte

Ett blad i taget,
vilket blir kvar?

Älskar du mig?
Tänk att vi ställer denna fråga,
till en blomma som inte har några svar.

älskar,
älskar inte,
älskar,
... sista bladet
Älskar inte?

Med ett spår av vita små blad bakom mig så stannar jag, blott en knopp kvar av det som förut var en blomma. Nu var den naken, och den hade svarat att du inte älskar mig.

Jag luktade på det som fanns kvar,
doften var ännu där.
Betyder inte det att det fortfarande finns en del kvar av blomman?

Jag ryckte bort knoppen och lämnade endast en tom stjälk.

"Älskar"
---------------------------------------------------


Kärleks-man av rang?


Over N' Out
Ilhan "FUCK YEAH I'M MR. ROMANCE" Gönel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0