Scudetton skall hem till Rom!

Idag åkte jag, Efe och Emilio in till Ullevi för att skåda matchen mellan IFK Göteborg och IF Elfsborg. Den slutade med en efterlängtad blåvit seger, med slutsiffrorna 5-1. Därefter åkte jag till Backavallen för att supporta mina polare Labinot (Labbe) och Ufuk (Uffe) som spelade match med sitt Färjenäs IF (division 7, ha ha!). Därifrån åkte vi till pizzeria Hawaii och mättade vår hunger.

Sedan var det dags för Istanbul- och Romderby. Mitt kära Besiktas föll mot äckel-laget Fenerbahce som hade all världens flyt. Jag hatar Fenerbahce och deras billiga, fanatiska supportrar. Men nog om den matchen..



Mitt Roma vann det så viktiga romderbyt och marscherar stolt mot seriesegern och den efterlängtade Scudetton som man senast vann 2001. Matchen var liksom Istanbulderbyt väldigt känslo- och prestigefylld och det viftades vilt med gula såväl som röda kort. Mirko Vucinic frälste Roma med två mål i början av andra halvlek, vilket visade sig räcka till seger. Grazie!


Grande Mirko Vucinic!


Curva Sud (södra kurvan) <3

Oh shit, efter att ha läst igenom blogginlägget fick jag en inblick i hur mycket fotboll det är i mitt liv. Därför väljer jag att låna min gode väns citat;

"Jag är gift med bollen." - Efe Yildirim



Godnatt
Nahli Lenög

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0