Return of The King summering

IF Warta 1 - 2 IFK Göteborg

(Serdar Kaymaz '57)      (Alen Veric '41, '81)



Ja, nu var det då dags att summera årets hittills hetaste match som slutade med en 2-1 seger för oss. Jag fick kliva ut på högeryttermittfältet, som är en rätt så ovan position för mig. Vi började med ett fint anfall direkt där Fredrik Karlberg spelade ut till mig som slog den på ett tillslag perfekt i djupled till en löpande Björn, som dessvärre inte fick in den. Hur tufft hade det inte varit att göra mål så tidigt i matchen? Ledningsmålet dröjde istället till den 41:a minuten då Haval slog en fin boll till Alen som stack i djupled och kunde knäa bollen över en utrusande Stefan i mål. Dessförinnan hade Mike lyckats missa målet från två meter med sin rostiga vänsterfot. Warta spelade med lågt försvarsspel och var tillbakapressade större delen av första halvlek. Vi försökte med det dåliga underlaget till trots, att rulla boll och vaskade fram en del farliga chanser och inte minst hörnsparkar. Det stod dock endast 0-1 i halvtid.



Mike missar öppet mål

Den andra halvleken började som den första slutade, det vill säga med ett blåvitt övertag. Men i den 57:e minuten slarvar vi i försvarsspelet och bollen hamnar på något konstigt vis i straffområdet framför fötterna på Serdar som drar till med ett skott som letar sig in i nätmaskorna, svårtagbart för Fredrik i mål. Kvitteringen gav de svartklädda spelarna extra energi och matchen började svänga gå från det ena anfallet till det andra. Serdar fick en kanonmöjlighet att ge sitt Warta ledningen i matchen när han i stort sett kom fri mot mål men Fredrik Widfeldt i målet stod för en fin räddning. Eftersom att de backade hem så mycket som de gjorde, fick vi stora ytor och mycket tid att operera på. Detta utnyttjades och i den 81:a minuten slog Haval ytterligare en fin boll till Alen som kunde runda målvakten och trycka in segermålet som betydde tre poäng för oss, och därmed ännu en förlust för Warta.


Alen spelade med mina gamla sulor som jag gjort så många mål med. Och att han gör två mål i första matchen han spelar i dem tyder på att målskytts-själen lever vidare. Jag antar att det betyder att jag på ett vänster hamnar i målprotokollet ;)



Serdar missar jättechansen att ge Warta ledningen


I slutet av matchen fällde jag Mike så att laget kunde samla sig inför de avslutande minutrarna, vilket var rätt dumt med tanke på att jag hade ett gult kort sedan innan. Grävandes i fickan stegade domaren fram till mig, men skonade mig ifrån en avstängning i kommande match och ett pinsamt slut på matchen för min del genom att inte slänga upp det gula kortet tätt efterföljt av det röda.


Return of The King


Ilhan #9, topp eller flopp?

Tja, hur blev det med Return of The King? Ha ha, jag är medveten om att jag byggde upp höga förväntningar med allt snack och hype inför matchen. Men yttermittfältspositionen är ännu en ovan position för mig, och med tanke på det så tycker jag att jag stod för en godkänd insats. Det viktigaste är ändå att jag är nöjd med min prestation, även om jag knappt är det. Jag fick inte så mycket boll som jag hade velat och jag borde nog ha utmanat deras vänsterback Mikias mer och oftare då jag kände att jag hade ett övertag på honom. Jag fick ändå mitt så viktiga glädjevrål i första halvlek från den underbara publiken när jag drog Luis med en snygg kropps- och överstegsfint där han hamnade i mattan efter sitt glidtacklingsförsök.

Att under matchens gång få höra vuxna i publiken bakom mig stå och förtälja historier i stil med "Ilhan började också spela fotboll i Warta precis som ni och nu är han i IFK. Ni kan också bli som honom bara ni kämpar och tränar hårt." för sina yngre söner och spelare i klubben, fyllde mitt hjärta med en ståtlig känsla av stolthet.

Sammanlagt 110 personer trotsade kylan och pallrade sig ned till Sälöfjordsplan för att se denna juniorlagsdrabbning. Publiken var helt enastående och det är ingen tvekan om att Yafet Mammo var kvällens publikfavorit. Det hurrades i samband med varje bolltouch och sådant tillsätter en extra krydda i matchen. Fantastiskt.

Varje gång jag vände upp rättvänd med bollen och började ta fart hörde jag en del entusiastiska åskådare ropa "zip-zap!", "tunnla!", "gå själv! och så vidare. Jag verkligen kände vilket stöd jag hade bakom mig i form av publiken och jag vill passa på att tacka varenda en av er som tog er tid att komma dit. Tack.




Fler bilder fotograferade av Morgan Borén:



Jesper Brandt sågar Seyit


Devran filmar lamt till sig en frispark :)


Hörna


Luis försöker hindra Fredrik Landén ifrån att slå in bollen i straffområdet





Tobias Bratt och Luis i duell


Rött kort på Luis?


En liten del av publikskaran


Jag, Max och Luis. Jag har tungan i vädret!


Seyit Kiyak och Jesper Brandt i kamp om bollen





Mikias hoppar undan som en stjärtis när Afif glidtacklar


Tobbe karatesparkar


Alen, Luis och Daniel Svensson


Mike vs Max


Seyit vs Tobias


Oskar och Max


Fredrik Karlberg och Mikias i nickduell


Kanske laddar upp fler bilder senare. På återseende!



Over N' Out
Ilhansisco


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0