Inför Return of The King

Här nedan följer en liten rapport inför matchen ikväll. Det har spekulerats mycket kring startelvor och matcher i matchen (dvs. högermittfältaren mot vänsterbacken och så vidare..). Jag känner mig rätt öm och rostig i underkroppen men är ändå jävligt taggad. Har dessvärre en känning någonstans på underkroppen (tänker inte avslöja var då det kan utnyttjas till motståndarnas fördel, ha ha). Skall känna på uppvärmningen hur det känns för att sedan ta ett beslut om huruvida jag kan spela från start eller ej.

Warta:



De kommer troligtvis att ställa upp med en svårspelad 4-2-3-1 formation där den preliminära startelvan ser följande ut:

Stefan
Daniel--Yafet--Bozic--Mikias
Mike--Luis
Serdar--Devran--Seyit
Emir


Warta har hunnit spela två seriematcher där man vunnit en (hemma mot Lindome) och förlorat en (borta mot Kärra).

Att hålla extra koll på enligt mig är nummer #9 Serdar Kaymaz och #7 Devran Celik. De är båda två spelare som kan göra det lilla extra, fast skall skicka våra hungriga backar på dem så det skall nog lösa sig. Annars får jag ta tag i det själv! På planen är man inte kompisar :)


Serdar Kaymaz #9


Devran  Celik #7

Wartas tränare har för övrigt ett förflutet i IFK så det är ingen tvekan om att det är en speciell match på många sätt.

Göteborg:



Vi ställer nog som vanligt upp med ett 4-4-1-1 system. Preliminär startelva:

Fredrik
Afif--Tobias--Nikola--Jesper
Fredrik. K--Max--Haval--Alen
Ilhan
Björn


Vi har endast spelat en match som slutade med en knapp 2-1 förlust borta mot Västra Frölunda.

Jag hoppas att alla i laget är hungriga och redo för krig. För det är den matchbilden jag hoppas på. Det här mötet är biskopsgårdens El Clasico eller Romderby, ha ha. Vädret är fint också, så allt talar för en skakig tillställning.

Det som har varit ett av de hetare diskussionsämnena i skolan är om jag skulle råka göra mål. Skall jag i så fall visa vördnad och respekt gentemot min gamla klubb och inte fira målet? Eller skall jag springa fram till Mikias som hetsat mig som fan om att jag inte kommer komma förbi honom och ge honom en slängkyss? Eller helt enkelt köra handen bakom örat eller fingret framför munnen?

Det återstår att se hur det blir med det.. om det ens blir något mål.

Planen:
Konstgräsplanen är kort vilket jag tror kommer gynna Warta, då vi inte kommer få ytor att slå våra långbollar på. Dessutom är underlaget i mitt tycke jävligt dåligt. Tjock, tung matta med på tok för mycket gummi.

Ingen kan ha undgått att Warta är min moderklubb som jag lämnade för att börja spela i IFK för drygt tre år sedan. Sälöfjord är planen där jag tog mina första kliv som fotbollsspelare, där jag satte mitt första skott i krysset, och där min första bicicleta ägde rum.

Det skall bli jävligt roligt att få återvända och skaka Wartagården ännu en gång!


Over N' Out
Ilhansisco

Kommentarer
Postat av: Hilal Dönmez

devran är OS bäst !

2010-04-22 @ 15:40:21
URL: http://hilals.blogg.se/
Postat av: ilhan

ha ha tveeeeek

2010-04-22 @ 15:50:16
URL: http://ilhanwtf.blogg.se/
Postat av: Serdar

bror tro inte fan på mig <3

2010-04-22 @ 16:01:17
Postat av: Hilal

http://www.flickr.com/photos/37190971@N08/sets/72157623787031105/show/ :)

2010-04-23 @ 19:09:47
URL: http://hilals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0