Brev

För en stund sedan när jag satt och åt lite godis hörde jag att det ramlade in något genom brevluckan. "Brevbärare har väl inte kvällskift?", tänkte jag medan jag stegade bort mot ytterdörren. När jag kom fram låg där ett handskrivet brev på golvet.

Handstilen var nästintill obegriplig för mig som är van vid typsnittet Times New Roman, eftersom jag är en flitig datoranvändare. Men efter att ha suttit och läst brevet några gånger har jag kommit fram till att det står:

Hej!
Våran schäfer valp råkade ut för en liten "olycka" på eran dörrmatta när vi skulle rasta honom inatt. Vi tar och tvättar rent mattan tills imorgon och hoppas att han inte ska göra om det.
Med vänlig hälsning
Jesper V*, eran granne.


Helt regelrätt nog ställer jag mig nu frågan; Var det bara en tillfällighet att grannens hund valde att skita på våran dörrmatta eller skall jag se det som ett tecken?

Nåväl, det är trevligt att man har så goda grannar i alla fall. Jag hade med största sannolikhet tagit en springnota fast utan notan om det hade hänt mig. Springnota betyder att man till exempel ätit eller åkt taxi och bara löper därifrån när det är dags att betala. Catch me if you can, liksom?


Brevet (och lite reklam för Powerade och Carlsberg)


Over N' Out
Ilhan

Kommentarer
Postat av: Alexander

Dude, ta bort efternamnet. Skriv Jesper V* eller nått. Brott mot PUL annars :/

2010-04-05 @ 23:54:24
URL: http://brejk.se
Postat av: Ilhan

Okis tack för upplysningen jag löser det, gubben :)

2010-04-06 @ 00:16:04
URL: http://ilhanwtf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0